Varför? Öppet brev till Linda Rosing.

Detta är ett öppet brev till Linda Rosing, och skall ingalunda ses som någon form av påhopp, förtal eller illvillig attack. Blott en stilla undran från en nyfiken själ som helt enkelt är intresserad av att få en inblick i vad som pågår, hur hon egentligen tänker. För det är, utifrån vad jag sett hittills, ytterst svårt för mig att förstå.
Och jag vill förstå människor.

Linda Rosing.
Varför är det så hejdlöst viktigt för dig att hela världen och några till skall anse dig sexig?
Räcker det inte att du har en karl som redan tycker du är det finaste som finns, oavsett vad du blir framröstad till i diverse magasin?
Varför är det så viktigt att hundratusentals okända människor skall avguda dig som någon slags sexikon?
Räcker det inte att du har två barn som en gång i tiden avgudade dig för att du är deras mor, och den person de såg upp till mest i hela världen?
Är drömmen om en playmate-utmärkelse verkligen värt den bördan det måste innebära att ha förlorat kontakten med sina barn?
Är det verkligen värt att din dotter inte vill träffa dig, bara du får visa upp dig naken och emotta mäns lystna blickar?
Jag undrar verkligen.

Sen undrar jag, Linda Rosing, var ditt prat om den starka och självständiga kvinnan kommer? Det är uppenbart att du gång på gång försökt bygga upp en illussion av dig själv som en självständig karriärskvinna, trots att vi alla faktiskt utan större problem kan förstå att det inte riktigt är hela sanningen.
Ändå skall jag inte döma, utan helt enkelt fråga.

Om en kvinna nu vill vika ut sig och göra sig en karriär på sitt utseende, samtidigt som hon försöker stå upp för sig själv och vara en självständig individ, tycker du inte då att hon borde kunna göra allt detta med sin egna kropp och de former som gud gav henne?
Tycker inte du att en självständig och stark kvinna skall kunna stå på sig och vara stolt över den kroppen? Borde hon inte anse sig själv vacker utan massa plast och snitt? Och även om någon fotograf påstår att brösten inte är tillräckligt stora, borde det inte vara så att en trygg, självsäker och mogen kvinna kan stå på sig ändå?
Borde inte varje kvinna helt enkelt kunna ställa sig upp och säga:
"Det här är min kropp, mina bröst och mitt ansikte. Duger inte det som det är får ni lov att ta någon annan."

Helt ärligt, tycker du verkligen att man kan kalla sig självständig och stark när man opererat in 1 kilo i vardera bröst, förstorat läpparna, platinablonderat håret och på alla de vis format sin kropp och sitt utseende efter ett rådande herrtidningsideal? Och allt detta när det dessutom är på bekostnad av kontakten med sina egna barn?
Är det styrka, Linda Rosing?
Är det självständighet?
Jag bara frågar. Helt stilla. För jag skulle verkligen vilja veta hur det egentligen kommer sig att en person kan behandla sig själv på det sättet du gör.

Jag tänker inte gå in på huruvida du är sexig eller ej, för det hör inte hit. Jag bara undrar hur det kan vara så oerhört viktigt för dig, när det finns så många människor i ditt liv som älskar dig och skulle älska dig i alla lägen oavsett vad som hände. Kanske ännu mer om du helt enkelt lät bli med det som i mångas ögon kan ses som att förnedra sig själv.

Och apropå det måste jag till sist fråga dig om en sak jag en gång läste. Enligt vad som stod i artikeln ville du göra sådant som du i framtiden kan känna dig stolt över. Vilket väl är en sund och naturlig ambition som säkerligen de flesta människor hyser på ett eller annat plan.

Det jag undrar är bara: Kommer du känna dig stolt?
Kommer du känna dig stolt över att du, precis som tusentals andra utviksningsmodeller, opererat dina tuttar att se precis ut som alla dessa tjejers bröst? Gör det dig på något sätt unik så att du kan känna dig stolt över att just Du presterat detta?
Kommer du känna sig stolt över att dina barn för alltid kommer få ta de smällar det innebär att leva i ditt kölvatten? Självklart tar de flesta barn en eller annan smäll av sina föräldrar som de inte förtjänar, inte bara dina. Men jag undrar om du verkligen känner att du gjort ditt bästa som mamma?
Har du gjort allt som står i din makt för att dina barn skall växa upp i en trygg tillvaro till fria, självständiga och starka individer?
Fortfarande har jag egentligen ingen som helst aning om huruvida du skött din mammaroll bra eller ej, det är därför jag frågar vad du själv tycker.
Linda Rosing, jag undrar helt enkelt om du i dagens läge kan se över det du gör och det du gjort, och helt ärligt säga att du känner dig stolt över vad du hittills presterat?

Som sagt, jag skulle verkligen vilja veta.
Eftersom det är så intressant att höra hur folk tänker.

Mvh Niki

ps. Hittade nu denna artikel:
http://www.expressen.se/1.248048
Och en sista stilla undran väcks. Hur du 6 september 2005 kan predika så mot operationer och utvik, för att mindre än två år senare stoltsera med att "ingen har nog sett mig så naken och sexig förut"?
Hur tänkte du där?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback