presentpapper för blinda.

Häromdagen skulle jag köpa presentpapper att slå in julklappar med. I godan ro knatade jag in på akademibokhandeln och fick snabbt syn på en rulle som föll mig i smaken. Den var lite silvrig och julig med stjärnor och lite snöflingor på. Sådär riktigt mysigt och glittrigt harmoniskt som riktigt julpapper ska vara.
Så jag slog till.
Väl hemma gjorde jag den förbryllande upptäckten att pappret var genomskinligt. Borta var mitt silver och min vilda snöstorm späckad med stjärnor. Kvar fanns bara en rulle gladpack med några vita prickar utslängda lite här och där. Vem fan slår in julklappar i genomskinligt papper?
Och inte stod det ett ord om det på etiketten.
Ikväll gjorde jag mig så redo att införskaffa nytt papper. Jag valde ut ett i heltäckande lila. Inga förvillande mönster eller korrupta stjärnor som skulle kunna lura mig i fördärvet. Nöjd och glad åkte jag sedan hemåt. För att i hemmets lugna vrå mötas av ingenting mindre än - transparent lila presentpapper!

Vad är oddsen för detta? Att två gånger på raken lyckas få med sig genomskinligt papper, när det egentligen inte ens borde existera presentpapper man kan SE rakt igenom. Synnerligen dumt, tycker åtminstone jag.
Den enda vettiga förklaringen måste vara att jag helt enkelt råkat leta mig in bland det enorma utbudet av presentpapper för blinda.

Kommentarer
Postat av: Xtreeme @ C-R.se

Tjenare!

Läste nyss din kommentar i vår blogg om att negs aldrig skulle funka på dig.

Jag håller med, negs är inte något magiskt. Inte heller har det någonsin påståtts.

Negs är inte heller att ge skit.

Negs är egentligen inget vi lär ut då folk missuppfattar det så otroligt grovt.

Har du någonsin dock fått en kommentar om att du har gulliga öron för att de är små och börjat rodna för det så har du dock blivit "neggad" helt naturligt och det "fungerade" precis så som det var tänkt - som en gullig kommentar en tjej rodnar över.

Lyssna gärna på vår instruktör Sanji tillsammans med TheMan prata om Game där de tar död på massa missuppfattningar

den finns här:

http://www.c-r.se/wp-content/uploads/media/Sanji_och_Theman_om_Game.mp3

Mvh
- Xtreeme

2008-02-02 @ 15:15:06
Postat av: Niki

Men lägg av nu. Jag har läst Spelet, jag vet vad neggar är. Och även om jag tycker spelet är fascinerande så faller jag för raka och ärliga killar.
Om inte boken är felöversatt skall ju tjejen reta sig en aning på kommentaren hon får, och det är ingenting jag kan minnas att jag någonsin gått igång på.

2008-03-01 @ 09:28:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback